Uncategorized

Sanggup suami hari2 vid call dgn perempuan tu smpai jam 4pagi. Ak trus ajak kawan teman g ke rumah keluarga perempuan tu. Sy jumpa mak dia dan ini terjadi.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah.

Mana silapnya kita sebagai isteri . Mana kurangnya kita sebagai isteri . Dan saya akui saya banyak sakitkan hati dia sampai dia hilang sabar . Sampai dia jumpa perempuan yg lebih menjaga hati dia .

Sepanjang tempoh duduk serumah tu lepas balik kerja , dia akan memerap dlm bilik . Vid call atau otp dgn perempuan tu sampai pukul 1 2 pagi . Kalau weekdays sampai pukul 1 pagi . Sebab esoknya dia kerja kan .

Tapi kalau weekend vid call atau otp sampai 4 pagi . Kadang tak masuk tidur pun . Kalau weekend , dia akan pergi dating dgn perempuan tu . Setiap hari saya lalui semua benda tu . Hncur hati saya . Setiap hari hncur . Tapi saya cuba rawat dgn solat dan doa .

Semua nya silap saya . Saya salahkan diri . Dan dalam masa yg sama saya ubah diri jadi lebih baik utk suami saya . Sakit tetap sakit tapi demi rumahtangga , demi anak , saya kuatkan juga hati . Semua org di sekeliling beri sokongan pd saya . Kuatkan hati .

Tabahkan hati . Demi anak . Saya ambik segala nasihat terutama dari mak saya . Keluarga mertua saya taktahu tentang ni sebab saya taknak aibkan suami . Tapi dlm tempoh tu suami tetap tak serasi dgn saya .

Dan saya ckp dgn dia kalau nak lepaskan saya , tunggu sampai saya stabil dulu . Sebab saya tak kerja so mana saya nak pergi . Saya taknak keluarga saya pula yg kena tanggung saya anak beranak. Saya pegang kaki suami sambil merayu minta jangan dilepaskan dahulu. Mula2 dia mcm Tak layan permintaan Saya. Tapi disebabkan Saya merayu sambil menangis. Dia kata okay dan tak kesah dgn keputusan saya. Dia bagi masa.

Tapi dalam pada saya bekerja , saya tetap tak putus doa utk rumahtangga . Saya tahu saya masih ada peluang . Allah itu Maha Besar . Satu hari Allah gerakkan hati saya utk pergi ke rumah perempuan tu (atas pertolongan kawan saya) .

Kawan saya bawak saya pergi ke rumah keluarga perempuan tu . Saya jumpa dgn mak dia . Cerita semua . Mak dia pun tak sangka anak dia bercinta dgn suami org . Saya rasa lapang dada . Bukan nak lagakan tapi cuma minta mak dia pesan dkat anak dia . Itu je .

Saya bukan jenis terus srng perempuan tu dan mki hmun . Mak saya pesan kalau salah tu dtg dari diri sendiri , jangan sesekali menyalahkan org lain . Perbuatan menyrng tu bukanlah satu penyelesaian . Tapi lebih mengaibkan suami sama sekali .

Dan sekali lagi Allah itu Maha Penyayang . Semua Dia permudahkan . Sampailah satu masa saya rasa dah tak dapat buat apa2 dgn suami saya , saya ajak dia keluar berdua . Anak saya adik saya yg jaga . Kemudian lepas pada tu kitorang kerap keluar berdua .

Dan dia dah jarang chat dgn perempuan tu . Lebih banyakkan masa dgn saya . Saya mula sedar Allah dah dengar semua doa2 saya . Perlahan2 Allah balikkan semula hati suami saya. Perempuan tu pula mula buat perangai.

Merajuk tak tentu pasal bila suami saya bnyakkan masa dgn saya . Dah mula kurang ajr dgn suami saya . Dah mula keluar dgn lelaki lain utk buat suami saya cemburu . Saya ingat suami saya cemburu bila dia buat mcm tu tapi sebaliknya . Suami saya makin tawar hati dgn dia .

Saya sebagai isteri hanya diam dan lihat saja scenario yg terjadi . Sebab saya tahu Allah sentiasa di sisi . Dan suami saya buat keputusan utk putuskan hubungan dgn dia sebab dah tawar hati dan pulang ke pangkuan saya dan anak .

Saya sujud syukur . Deraian airmata saya atas sejadah lebih banyak berbanding waktu saya meminta pertolongan . Sungguh saya bersyukur . Suami saya minta maaf atas segala silap dia . Dia mula ajak saya solat bersama . Untuk harmoni kan lagi rumahtangga.

Syukur alhamdulillah . Sepanjang ujian yg saya lalui tu saya hanya serahkan pada Allah jiwa dan raga saya . Saya redha dgn segala aturan-Nya . Percaturan Allah itu sangat hebat . Kasih sayang Allah itu melimpah ruah.

Setiap sujud menangis dgn kasih sayang yg Allah beri . Airmata kegembiraan tu tak dapat digambarkan . Suami saya mula berubah dan lebih menyayangi saya berbanding sebelum nya . Dia sanggup berhenti kerja demi menjaga hati saya dan tinggalkan perempuan tu.

Dia juga sanggup kerja sama tempat dengan saya demi menggantikan masa2 yg dia abaikan dgn dia waktu dia bercinta dgn perempuan tu. Ya mmg org cakap kalau bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi .

Tapi dgn bantuan Allah , In Shaa Allah takde apa yg mustahil . Yakinlah pada Allah . Sesungguhnya tiada kuasa yang dapat menandingi kuasa Allah Buat wanita yg sedang lalui ujian seperti saya , jangan pernah putus doa .

Serahkan semua kepada Yang Esa . Tapi kalau pengakhirannya tak seperti yg diharapkan , maknanya Allah nak gantikan dgn yg lebih baik . Percayalah pada Allah . Tetapkan hati. Assalamualaikum

Leave a Reply

Your email address will not be published.