Uncategorized

Suami minta mahkamah arahkn aku pulang. Bila dgr jwpan aku, hakim geleng kepala. Setepek suami kena masa tu

Foto sekadar hiasan Part 1 Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hi semua. Kali pertama saya menulis di sini. Sekadar nak berkongsi pengalaman sebagai ibu tunggal yang mempunyai 3 anak. Bagaimana saya melalui proses pencerraian dan naik turun Mahkamah untuk hak jagaan dan nafkah anak saya. Okay, bekas suami saya namanya Bahenol. Panggil ajalah Bahe. Kami kenal…

Uncategorized

“Bahana ibu kaki kuat jln”. Aku suruh ibu kawin, dia xnk. Tp berat lps aku kawin. Sungguh aku penat terpaksa ambik jln menipu.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Assalamualaikum dan salam sejahtera. Saat aku tulis ni aku dalam tekanan yang memuncak dan sedang tangung sakit gastrik aku. Aku tak tau nak cerita dekat sapa. Aku rasa kecewa dan putus asa nak…

Uncategorized

Aku janda ank 3. Tiba2 hati dijentik duda ank 7. Aku dh syg fmly dia. Tp lps dijamu nasi tomato, aku nekad batalkan

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hai semua. Saya ibu tunggal. Saya mengalami trauma (PTSD) dan major d3presi. Perkahwinan terdahulu cukup memberi impak dalam hidup saya. Hidup bertahun bermadu (saya isteri pertama), menghadap pend3raan mental dan fizikal. Saya merasakan biarlah saya hidup sendiri sampai ke tua. Saya rancang apa nak buat di masa tua kerana saya langsung…

Uncategorized

Saya isteri ke2. Suami bermalam dgn sy 2 hari je tp kak madu dpt 5 hari. Lps Setahun lebih sy hnya dpt 1 mlm. Sy tekad minta suami sesuatu.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca. Kisah Dan Pengalaman Saya Menjadi Isteri Kedua (Poligami). Jgn salahkan poligami. Salahkan orang yang menyalah gunakan hak berpoligami dan bukan semua perempuan kedua itu permpas ye.…

Uncategorized

Aku halang anak2 sentuh suami. Nusyuz aku haritu. Keluar rumah beli tiket flight. Kami ‘lari’ 4 beranak

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Saya tahu hampir semua daripada kita mempunyai bekas kekasih sebelum mendirikan rumah tanggga. Samada bekas kekasih itu melukakan atau membahagiakan, itu sahaja. Kenangan akan tetap menjadi kenangan. Assalamualaikum. Saya Tifa, berumur akhir 30an,…

Uncategorized

7mlm, nenek siap dikebumikan. Makcik dan pakcik sampai. Seperti dijangka bergaduh besar ditanah kubur.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Assalamualaikum dan salam sejahtera. Benar kata orang, bila orang paling tua dalam rumah sudah tiada, maka seri rumah juga hilang akibat rengangnya hubungan sesama saudara. Tak tahu macam mana nak mula, hampir 2…

Uncategorized

Masa masuk janda anak 1, bos tatang. Gj naik, bonus dpt, keta company dia pegang. Bila rugi 180k, aku tekad

Foto sekadar hiasan Assalamualaikum Selamat Malam, Dah pukul 3.35am. Aku susah nak tidur malam ni, tapi memang biasanya aku tidur lewat. Tapi beberapa malam ni aku asyik terkenangkan masalah di tempat kerja, dan nasib aku untuk beberapa bulan akan datang. Aku akan diberhentikan kerja mungkin dalam bulan ni atau bulan depan. Mak ayah tak tau,…

Uncategorized

Mlm 2 ayah out station. Terbangun mlm pelik ibu tiada, ak g bilik ibu tgk berkunci. Rupanya ibu dan ‘kawan’ ada di dlm. Aku menangis cepat2 aku lakukan sesuatu.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah.. Assalamualaikum semua. Thanks admin sebab sudi baca dan published cerita aku. Macam biasa tolong hide detail aku. Aku cuma nak minta pandangan. Nak kata aku buntu macam ada masalah besar tu, tak ada…

Uncategorized

Kawan ak ni staff paling sopan. Tgh mak pak g haji, diam2 si A ni nikah dng Pak Tam. Masa tgh masak tekejut ak lihat si A dan smua nye trbongkar.

FOTO sekadar hiasan. Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Assalamualaikum. Untuk pandangan harap ada yang bantu untuk masalah ni. Nak dicerita ibarat luah mti mak. Tak luah mti bapak. Dikemam ibarat r4cun di dalam mulut. Aku ada kawan satu tempat kerja. Perempuan, aku gelarkan si…

Uncategorized

Ketika membelek-belek pc suami sy, sy terjumpa satu hidden folder. Bila bukak berderau darrah sy. Sy mula syak sesuatu. Terus sy minta setiausaha suami buka peti besi office.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Assalamualaikum admin. Terima kasih kerana sudi untuk berkongsi kisah hidup saya. Saya dalam proses penceraian bersama suami saya. Perkahwinan kami akan menginjak ke tahun ke-8 dan kami dikurniakan 2 cahaya mata. Saya berkenalan…