Uncategorized

Lepas kena S0und dgn Suhaimi Saad, Sekali Azwan Ali pulak bg kata2 pada Prof Ridhuan Tee.

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah.

RAKAMAN video pengacara sensasi, Azwan Ali menyel4r tindakan selebriti yang did4kwa mel4nggar prosedur operasi standard (SOP) menjadi tular dan trending di laman Twitter pada Sabtu. Menerusi video itu, Azwan tanpa menyebut nama, menyi1ndir seorang selebriti yang sanggup merentas negeri ke Nilai 3, Negeri Sembilan untuk membeli karpet.

“Tak payah menggelupur pergi Nilai 3! Dahlah kau rentas negeri tak ikut SOP.

“Sini berlambaklah! Sed1h! Kau terasa ke!” katanya.

Dalam pada ‘mem4ki hamun’ rakan selebriti lain, tindakan Azwan yang tidak memakai pelitup muka dalam video tersebut turut dikec4m netizen.

“Tak payah menggelupur pergi Nilai 3! Dahlah kau rentas negeri tak ikut SOP. Rakaman video itu dibuat di sebuah gedung karpet di ibu negara. Video itu turut memaparkan pelakon Dazrin Kamaruddin yang turut menemani Azwan atau lebih dikenali sebagai Diva AA memilih karpet yang ingin dibeli.

Selain itu, menerusi laman Twitternya juga, Azwan turut menyokong kenyataan pendakwah bebas, Prof. Dr Mohd. Ridhuan Tee Abdullah berkaitan seorang selebriti ‘kumpul’ pahala selepas dikec4m netizen ekoran d4kwaan mel4nggar SOP.

Azwan Ali b1das selebriti l4nggar SOP, mintak Prof Ridhuan Tee nasihat

“Hidup Ridhuan Tee! Mar4hkan je mana-mana kluster kayangan,” katanya.

Baru-baru ini, nama dua selebriti popular, Datuk Siti Nurhaliza dan Neelofa h4ngat menjadi perhatian netizen atas d4kwaan mel4nggar SOP.

Ridhuan Tee tanya artis rujuk ustaz mana, Sekali Suhaimi Saad Jawab Nabi Yg Cakap

Seakannya 1su perbahasan “kumpul pahala berganda-ganda’ tidak habis lagi.

Kalau semalam Prof Dr Ridhuan Tee ada menegur selebriti terkenal, Datuk Seri Siti Nurhaliza berkaitan kenyataanya selepas dikec4m ntizen, kali ini giliran penyanyi nasyid kontr0versi pula mengeluarkan ‘hujah’.

Mnerusi Instagram Suhaimi Saad yang menggunakan nama mosusoficial, dia telah bertndak mempertahankan kenyataan penyanyi tersebut dan meminta agar Dr Ridhuan tidak campur

Suhaimi sound Dr Ridhuan ke tu?

Suhaimi dalam status tersebut memberitahu ada betulnya apa yang Siti Nurhaliza katakan dan bukannya mana-mana ustaz yang mengatakan hal berkenaan pahaIa, tetapi nabi sendiri yang menjelaskan perkara itu.

Katanya, apabila orang mengumpat dan meng3ji kita lebih-lebih lagi bulan puasa, pahaIa orang-orang yang bersabar akan diberikan oleh Allah S.W.T.

” Bukan ustaz mana cakap. Nabi yang cakap,memang pahala ibadah kita dalam bulan ramadhan ni Allah ganda gandakan.

” Bila orang kata, ump4t, aiibkan dan ftnah kita, kalau kita sabar, memang Allah akan bagi pahala yang besar. Takkan benda basic macam tu pun tak tau.kata ustad,” tulis Suhaimi.

Minta henti burvkkan keadaan

Justeru itu, penyanyi nasyid tersebut meminta agar Prof Dr Ridhuan tidak mempoIitikkan hal terbabit kerana tindakkannya seoalah-olah menyebelahkan netizen dan membuatkan Siti Nurhaliza terus dikec4m di media sosial.

” Tak payah nak burvkkan keadaan la ustad. Makin lama makin burvk dan hilang hormat orang pada ustad. Nak tib4i siti, pastu nak bela netizen2 Iangau ni ke apa?”

” Patut ustad tolong tenangkan dan nasihat masyarakat supaya jaga lidah dan jari dalam bulan mulia ni.

” Ini dah macam nak menangguk di air keruh plak. Tak elok ustad. Stop stop la poIitikkan semua benda, MaIu dekat Allah.” tambah Suhaimi lagi.

Terdahulu, tular di media sosial satu kenyataan yang dibuat oleh Datuk Seri Siti Nurhaliza di IG story miliknya dengan menulis bahawa sedang mengumpul pahala diatas dugaan yang sedang dihadapi olehnya.

Namun, perkara itu telah mendapat perhatian pendakwah bebas, Prof Dr Ridhuan Tee yang menegur berkenaan penggunaan nama ustaz bagi menutupi kesiIapan dan perkara berkenaan amatlah dikes4li.

Menurut Dr. Ridhuan, budaya menggunakan nama ‘ustaz’ bagi mengeluarkan kenyataan berhubung d0sa pahala ini harus dihent1kan.

Tindakan memetik nama agamawan untuk melindungi diri diatas kesalahan sendiri amatlah tidak elok jika dilakukan.

Tambanya lagi, ‘dug4an’ yang dimaksudkan selebriti tersebut juga merupakan dug4an yang dicipta sendiri kerana boleh sahaja tidak dilakukan melihat dari situasi kalut sekarang.

Namun, individu tersebut tetap melangsungkan majlis terbabit walaupun hukumnya sunat.

” Betul ke dapat kumpul pahala berganda-ganda 10 malam terakhir kerana mas4lah yang dicipta sendiri?

” Teruja berita pandangan seorang artis mengenai majlis yang dicipta sendiri, apabila menjadi viral dan menimbulkan mas4lah, sedap dia berkata, pahala dapat berganda-ganda disebabkan dug4an majlis tersebut.

” Ustaz mana yang artis ini rujuk pahala berganda-ganda ni? Nak juga saya tahu nama ustaz itu untuk saya bertanya lanjut,” tulis Dr. Ridhuan Tee.

Sumber :

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Komen warganet

Memey: Ustaz ebit lew yg saya perasan, org buat salah dia dtg jumpa dia tegur dia betulkan.. ustaz skrg org buat salah, dia tegur kat socmed, ajak netizen sama2 mengumpat, mengecam berjemaah..

Toklee: Buat sesuatu utk keredaan Allah,,bkn buat sesuatu utk dpt pahala…aku buat ni dpat pahala aku buat itu dpt pahala…sendiri buat salah dan ditegur org kemudian salahkan org kerana.menegur dan dpt pahala ……betul ka tu ,,maaf bertanya xbrapa pandai la..

Wawa: Mudah mudahan Allah memberi petunjuk dn memudahkn jalan untuk kita semua..jernihkn semua kekeruhan dn husaikn semua kekusutan fikiran..Aminn

Leave a Reply

Your email address will not be published.