Uncategorized

Aku keja dobi hotel. Hari tu, tuala hotel tersangkut. Risau terkoyak aku masuk dlm mesin basuh 60kg. Tiba2, SLAM! pintu ditutup dan dan ini jadi pd aku.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Assalamualaikum semua.. Saya Aina (nama samaran), berumur awal 20an. Saya merupakan bekas pekerja dobi di sebuah hotel dan saya ingin berkongsi pengalaman yang menjadi tr4uma dalam hidup saya. Sebelum itu, kepada rakan-rakan sekerja…

Uncategorized

“M4ti kau aku kerjakan, anak x guna” Lahir dari kluarga susah, 12 beradik. Aku dipukl dan dihalau keluar rumah. Kini 10thn berlalu dan ini pesanan aku bt ibu.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Assalammualaikum warga IIUM Confession. Hai nama aku Kim. Ya bukan nama sebenar. Aku berumur 27 tahun ini. Aku macam korang juga, silent reader. Cuma hari ini, terdetik dalam hati, teringat peristiwa 10 tahun…

Uncategorized

Bwk kak ipar tinggl serumah. Tp asyik duk dlm bilik. Lama2 aku mula nmpk mak mcm terbeban, sampai tahap aku terkilan bila tngk.

Foto sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Assalammualaikum sebagai pembuka bicara, tujuan ku menulis hanya sekadar luahan yang terpendam dalam lubuk hati ini. Luahan yang ku simpan dari apa yang aku perhatikan. Tidak sesekali ingin mengaibkan mana mana pihak. Sesungguhnya…

Uncategorized

Sudah 13thn kawin. Tp baru2 ini, aku hairan suami asyik ”bkepit” dgn hp. Bila spot check hp dia, terus Naik geli aku.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Salam kepada semua pembaca, Entahlah. Aku tak berapa minat menulis sebenarnya. Tapi aku cuba juga, bertujuan untuk berkongsi rasa dan melepaskan apa yang terbuku di dada. Aku lebih gemar membaca. Kalau menulis pun,…

Uncategorized

Hairan suami nekad hantar aku balik. Maknya sakit dibuat org. Lama aku di tinggalkan, tiba2 suami hantar msg bt aku berlari nangis teresak-esak.

Hi semua. Assalamualaikum selamat sejahtera. Nama saya Hana. Saya baru 25 tahun awal tahun haritu. Dan ada anak sorang, ahmad. Hidup bahagia selama hampir 4 tahun bersama anak & suami. Orang kata saya ni taat suami. Pasangan bahagia. Orang hampir tak tahu saya pernah bergaduh dengan suami. Tapi memang pun, saya & suami jarang gaduh.…

Uncategorized

“Kau letak parang tu skrg” ditalak 3, pd pagi syawal. Aku angkt parang dpn suami. Krn mulut mertua anak aku jd mngsa.

Foto sekadar hiasan. Barisan di hadapan terlalu panjang dan waktu berlalu amat perlahan sekali. Aku terpaksa beratur menunggu giliran di pasar untuk membeli barang dapur. Secara kebetulan bekas suamiku Am (bukan nama sebenar) juga turut ada disitu. “Kalau sayang masih bersama abang mesti sayang tak perlu bersusah payah macam ni kan…?” Kata Am setelah hampir…

Uncategorized

Aku keja askar. Sedih, bila nk kawin makpak tetapkan hantarn 3k je. Tp knduri mau habis 25k. Skrg gaji x cukup nak sara bini, tp x sangka keluarga mentua sanggup bt gini.

Assalam min.. Ni fake akuan je… aku nk cerita sikit pasal aku, aku seorang tentera darat dah beristeri dan ada dua anak yg comel2.. Hubungan aku dgn anak isteri erat bahagia je, aku xde masalah rumah tangga pun, yg aku nk cerita skrg ni pasal aku dulu2 masa bujang2 aku selalu sgt buat pinjaman koperasi…

Uncategorized

“Bini ko dekat sini ha! Berani ko carut” x tahan dicarut suami jenis lembut. Aku senyap2, keluar rumah. Lps kejadian itu, tiap2 mlm suami minta sesuatu.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Untuk Part 1 Masa usia msuk 30thn, mak jodohkn aku dng laki lembut. Aku terpaksa redho, tapi mlm pertama lps khawin ini dia lakukan pd aku. Part 2 Kali ni aku nak cerita…

Uncategorized

“Mcm mana anak kambing ni boleh terlps ni” Sakit hati pantang rumah Mentua jenis celupar, dipggilnya anak aku kmbing. Ada skali Mil mengamuk kantoi aku kata dia, tp x sangka dia bt gini Kat aku.

First aku nak cakap yang mana belum kawin atau dah kawen tinggal ngan mertua aku nasihatkan baik pindah sebelum jadi benda yang kita pernah jangka akan jadi macam aku. kat sini aku nak cerita mungkin agak panjang n ambik masa hangpa ni pengajaran untuk diri aku sendiri n untuk hangpa jugak. Usia perkahwinan aku setahun…

Uncategorized

“Jangan sakiti dan curang pd mereka” Jumpa akak mcm pening jaga 5 anak isi minyak. Tiba2 ada sorg anaknya lari kluar dan aku kejar. Masa aku nak tlng akak itu, ini berlaku.

Sebak rasa nak menangis. Tadi saya nak isi minyak kereta isteri saya. Ada kereta sebelah saya juga nak isi minyak. Pemandunya seorang wanita bawa 5 orang anaknya kecil-kecil lagi. Sedang melintas untuk ke kaunter dalam. 2 anak kecilnya bergaduh dan menangis. Bila masuk ke dalam. Seorang lari ke luar. Saya tolong kejar kerana ada kereta…